Espainiako Gerra Zibilean memoria historikoaren gertakari baten inguruan gure eremu geografikoan izandako gertakariak izan dira Donapeako Oinarrizko Graduko ikasleek, Lizarrako Politeknikoaren Bideojokoen Garapena eta Errealitate Birtuala espezializazio-ikastaroko ikasleekin lankidetzan, 2022-23 ikasturtean egin duten bideojokoaren narratibaren ardatz.
Jokoak oraintsuko historia kolektiboaren kontzientzia berreskuratzen du. Gertakarien birsorkuntzatik abiatuta, eta bideojokoen narratibaren ezaugarrien arabera, CIP Donapeako ikasleek egin dituzte bideojokoaren elementu narratibo guztiak (introa, bideojokoaren fitxa (pertsonaien deskribapena, jolasteko gaitasuna eta funtsezko ezaugarriak), baita minijokoak ere (gameplay, zinematika). Aldi berean, Lizarrako Politeknikoko ikasleek bideojokoaren programazioa egin dute, bertan minijokoak txertatuz eta logika narratiboan integratuz, ekintzak aurrera egin dezan bideojoko narratiboen berezko mekaniken bidez: parajeak aurkitzeko jokoak, erlojuak, mezuak osatzeko jokoak eta puzzleen jokoak.
Bideojoko hau Nafarroako LHko ikastetxeen arteko lankidetza aktibotik sortutako erakusketa interesgarri bat da. Ikasturte honi amaiera emango diogu, eta ziur gaude hurrengo urteetan jarraipena izango duela.